marime text: Mareste fontul Micsoreaza fontul

Venus in Fur, productia cu care Roman Polanski poate spera la un nou trofeu Palme d'Or. Cum a reusit regizorul sa creeze un film alaturi de sotia sa

Roman Polanski si sotia sa, Emmanuelle Seigner au prezentat la Festivalul de la Cannes filmul Venus in Fur, film in care sotia celebrului regizor este chiar personajul principal.

Venus in Fur, productia cu care Roman Polanski poate spera la un nou trofeu Palme d Or. Cum a reusit regizorul sa creeze un film alaturi de sotia sa

Impreuna cu Emmanuelle Seinger, Mathieu Amalric sunt protagonistii unui nou film controversat, Venus in Fur, varianta cinematografica a romanului scris de Leopold von Sacher-Masoch. La fel ca piesa, filmul are doua personaje, iar povestea urmareste o actrita care incearca sa convinga un regizor de filme erotice ca este perfecta pentru urmatoarea lui productie.

 

Actiunea peliculei s-a filmat intr-un singur loc, o sala de teatru din Paris unde un regizor plictisit si-a petrecut o lunga si dezagreabila dupa-amiaza la auditiile pentru gasirea unei actrite pentru o versiune nou a Venus in Furs.

 

Dupa putin timp de la derularea actiunii, in prim plan apare o tanara si talentata actrita, iar din acest moment incepe un duel psihologic ciudat. Din acest punct de vedere, productia poate fi comparata cu un al proiect al Polanski, Knife In The Water, singura diferenta fiind facuta de numarul de personaje.

 

 

Venus in Fur dezvolta intr-un mod amuzant jocul dragostei, intre iluzie si realitate, regizat ca un act sexual. Ideea devine cu atat mai interesanta, cu cat Polanski reuseste sa transpuna acest lucru folosindu-se chiar de sotia sa, Emmanuelle.

 

Emmanuelle Seinger interpreteaza rolul Wandei, o actrita hoatica si zapacita care il pune in dificultate pe Thomas, regizorul care se afla in cautarea femeii perfecte pentru filmul sau. De altfel, unul dintre punctele forte ale productiei lui Polanski il reprezinta dialogul dintre cele doua personaje si lejeritatea cu care reusesc sa jongleze cu textele si cu rolurile, trecand cu usurinta de la personajele pe care le joaca in film la cele din piesa de teatru.

 

Cu acest film, Roman Polanski nu se departeaza deloc de piesa de teatru a lui David Ives, insa ii adauga un strop de eleganta, cu care intra din nou in cursa pentru Palme d'Or, dupa ce cel din 2001, cu The Pianist.


 

"A fost visul meu ca intr-o zi sa fac un film cu doi actori. Mereu am crezut ca este o mare provocare. Am simtit ca este destul de dificil sa realizezi un astfel de lucru, dar s-a dovedit a fi foarte simplu si placut", a declarat Roman Polanski la conferinta de presa la care a participat dupa premiera filmului.

 

Cu acesta ocazie, regizorul si-a adus aminte si de editia din 2001 de la Cannes, atunci cand a castigat Palme d'Or pentru The Pianist. "Dupa prezentarea filmului am plecat la Paris. A doua zi de dimineata m-au sunat si mi-au spus sa ma intorc. Credeam ca este premiul pentru regie. Am trait destul de mult ca sa-mi dau seama ca pot sa regizez. M-au convins sa vin si de-abia inaintea galei mi-au spus ca de fapt am venit pentru Palme d'Or".  


Galerie foto

Ultimele trailere adaugate


Modifică setările cookies