Downton Abbey: serialul care a intrat in cartea recordurilor cu cele mai multe recenzii pozitive in 2011. De ce i-a cucerit pe englezi si americani

Cu 4 nominalizari la Globurile de Aur din acest an, drama istorica Downton Abbey este ultima senzatie in Marea Britanie si SUA si marea revelatie din 2011.

Serialul creat de postul TV britanic  ITV si care s-a lansat in toamna lui 2010 a ajuns la finalul sezonului 2 si a atras in 2011 in medie pe episod peste 11 milioane de englezi in fata televizoarelor si in jur de 6 milioane de spectatori in SUA. Intrigi pasionale, interpretari fantastice si costume fermecatoare asta aduce drama care prezinta un univers elegant in stilul "Gosford Park,”  “The Remains of the Day” si “Atonement".

Pustoaica din imagini a cucerit intreaga lume! Uite cum il ia peste picior pe taticul ei

Primul sezon a fost omologat de Cartea Recordurilor drept showul TV cu cele mai multe recenzii pozitive in 2011 dupa ce a obtinut o nota de 92 din 100 pe celebrul site Metacritic.

Anul trecut serialul a castigat 6 premii Emmy din 12 nominalizari si a primit un mare WOW de la toata lumea peste ocean: Downton Abbey a fost deja cumparat de posturi TV din peste 100 de tari. In toamna lui 2012 va fi lansat al treilea sezon.

Creat de Julian Fellowes (scenaristul premiat cu Oscar pentru "Gosford Park") serialul prezinta viata unei familii de nobili britanici la inceputul secolului XX si relatiile lor cu armata de servitori care tin pe picioare fascinantul conac din Yorkshire. Este cea mai succes drama britanica dupa celebra Brideshead Revisited iar costurile de productie nu depasesc in medie un milion de lire pe episod.

Actorii britanici Hugh Bonneville si Elizabeth McGovern sunt eroii centrali ai povestii. Contele Robert Crawley este un aristocrat a carui misiune in viata este de a pastra in familie mostenirea transmisa de generatii - Downton Abbey si pentru a carei salvare se insoara din interes cu o americanca - Lady Cora Crawley.  Marea lor problema este absenta unui mostenitor direct,  acestia au doar 3 fete: Lady Sybil Crawley (Jessica Brown Findlay), Lady Mary Crawley (Michelle Dockery) si Lady Edith Crawley ( Laura Carmichael).

Atunci cand scufundarea Titanicului le omoara nepotul pe care il crescusera pentru a conduce Downton Abbey, un avocat din Manchester - Matthew Crawley ( Dan Stevens) devine urmatorul in linie care sa mosteneasca elegantul castel. Spiritele se incing atunci cand o casatorie intre el si Lady Mary apare la orizont. Intre timp majordomul casei Mr. Carson (Jim Carter) conduce cu mana de fier armata de servitori care au propriile lor intrigi si secrete bine ascunse. Din distributie mai face parte minunata Maggie Smith in rolul mamei lui Robert Crawley care face din Violet ( bunica celor 3 fete) un personaj absolut delicios.

Locatia in care este filmata drama se invarte in zona Castelului Highclere din Hampshire, insa multe din scenele din interior sunt turnate in Londra. Dowton Abbey a fost gandita ca o miniserie, insa succesul ei neasteptat a facut pe echipa din spatele proiectului sa o amplifice.