Alfonso Cuaron: "Filmele 3D sunt o porcarie". Regizorul celei mai fascinante pelicule 3D a anului critica modul in care se foloseste tehnica tridimensionala la Hollywood

Regizorul Alfonso Cuaron a reusit in acest an sa impresioneze pe toata lumea cu pelicula Gravity, laudata de critici si numita "motivul pentru care 3D-ul a fost inventat". Cuaron a spus intr-o conferinta de presa ca industria filmelor 3D este slaba pentru ca multi dintre cineasti doar convertesc filmele in 3D, nu le realizeaza de la inceput cu aceasta tehologie.

Alfonso Cuaron: Filmele 3D sunt o porcarie . Regizorul celei mai fascinante pelicule 3D a anului critica modul in care se foloseste tehnica tridimensionala la Hollywood

Gravity, care intra in cinematografele din Romania de pe 4 octombrie, a uimit si incantat publicul la toate festivalurile de pana acum. James Cameron a spus chiar ca acesta este cel mai bun film 3D cu o actiune plasata in spatiu.

Cu toate astea, Cuaron nu se fereste sa loveasca industria 3D. Aflat la o conferinta in cadrul Zurich Film Festival, acesta a spus ca "filmele 3D sunt o porcarie". "Problema majora de acum este ca cineastii fac filme care nu sunt facut pentru 3D, dar le convertesc pentru a avea un succes comercial mai mare, si in final, sunt o porcarie. Aceste filme convertite nu urmaresc regulile 3D-ului si nu functioneaza" a spus acesta, conform Huffington Post.

Cuaron a mai spus ca 3D-ul este "o unealta cinematografica uimitoare, daca este folosit adecvat."

Transformat intr-unul dintre cele mai discutate filme din aceasta perioada, Gravity a atras atentia tuturor, fie critici, regizori, sau public. Povestea unui om de stiinta si al unui astronaut pierduti in spatiu si care incearca sa supravietuiasca a fost laudat si este considerat un candidat la Oscaruri, Guillermo del Toro fiind cel mai nou nume care s-a declarat un fan al productiei.

Guillermo del Toro, bun prieten cu Alfonso Cuaron, a marturisit ca cei doi au facut schimb de experienta, explicand ca i-a fost destul de dificil sa-i ofere un feedback despre partea tehnica. "I-am dat idei, mi-a dat idei. Inca de la primele secvente am stiut ca o sa fie ceva special. Ceea ce imi place la acest proiect este faptul ca a facut un gen de film popular, dar in stilul sau", a marturisit regizorul.

Drama SF despre spatiu cu George Clooney si Sandra Bullock se anunta a fi la fel de captivanta ca 2001: Odiseea spatiala, celebrul film al lui Stanley Kubrick. Filmul, cu buget de 80 de milioane de $, prezinta doi astronauti, o femeie si un barbat, care sunt singurii supravietuitori in urma unui accident petrecut pe o statie spatiala. Cei doi astronauti fac tot posibilul sa se intoarca pe Terra, inainte ca un alt dezastru sa se intample.