Wrath of the Titans: furia spectatorilor o intrece pe cea a titanilor

Producatorii de la Hollywood nu stiu cand sa se opreasca, dovada fiind continuarea filmului Clash of the Titans, lansat in 2010. Wrath of the Titans/Furia titanilor a avut o misiune grea de la inceput: trebuia sa indrepte toate greselile facute de primul film, dar n-a reusit decat sa strice totul si mai mult.

Dupa ce primul film a fost dur criticat de presa de specialitate din cauza povestii slabe, scenariului prost gandit si efectelor speciale care lasau de dorit, Warner Bros a vrut sa isi spele greselile, asa ca au mai pus-o de o continuare. Doar ca Wrath of the Titans  este de multe ori mai prost decat primul film.

Ca de obicei, Perseu (Sam Worthington) este eroul principal, semizeul care de aceasta data se va lupta cu titanii si zeii razvratiti impotriva lui Zeus pentru a salva tot: oameni si zei, inclusiv  pe tatal sau, magnificul Zeus, dupa ce Hades si Ares il tradeaza.

La un deceniu dupa ce l-a invins pe maleficul Kraken, Perseu (Sam Worthington) si-a construit o viata linistita de pescar intr-un sat, alaturi de Helius, fiul sau in varsta de 10 ani. Insa, in tot acest timp, lupta pentru suprematie dintre Titani si Zei a continuat sa ameninte echilibrul universului. Lipsiti de loialitatea oamenilor, Zeii pierd controlul asupra Titanilor condusi de nemilosul Kronos, tatal renegat al celor trei stapani ai lumii: Zeus (Liam Neeson), Hades (Ralph Fiennes) si Poseidon (Danny Huston).In momentul in care Hades si Ares schimba taberele si fac o alianta cu Kronos pentru a-l detrona pe Zeus, Perseu nu-si mai poate ignora destinul si pleaca in adancurile Tartarului pentru a-l salva pe Zeus, a intemnita la loc Titanii si a salva omenirea.

Daca va asteptati la o poveste captivanta si plina de subtilitati, e clar ca nu e cazul.  Wrath of the Titans este un film de la care nu trebuia sa ai pretentii pentru ca scopul sau este sa isi distreze spectatorii. Insa de cele mai multe ori reuseste sa ii enerveze pentru ca nu atrage in nici un fel. Singurul lucru bun in acest film sunt efectele speciale, in rest, totul se cam duce de rapa. Sam Worthington nu reuseste sa transmita nimic, replicile nu sunt convingatoare iar povestea e ca si inexistenta, un pretext slab pentru a arunca 100 de milioane de dolari pe efecte speciale.

Nimic nu e atragator in acest film. Cateva secvente spectaculoase te mai dezmortesc, insa pe toata durata filmului ai sentimentul ca stii cum se va incheia si ca nu te asteapta nimic nou. Probabil ca lui Liam Neeson i-a placut mult rolul lui Zeus de a acceptat si a doua oara sa joace intr-un astfel de film. Cand esti Liam Neeson sau Ralph Fiennes ti se iarta orice.

N-am intrat cu nici o asteptare la acest film, insa am iesit neimpresionata si plictisita de faptul ca dupa atatea filme nereusite cu subiect mitologic, americanii continua si se ambitioneaza sa ne arate cat de usor uita de poveste in favoarea efectelor speciale spectaculoase. Iar  Wrath of the Titans ar putea fi cap de afis pe aceasta lista a peliculelor pline de ambitii, dar nereusite.