Profa rea, dar buuuna a picat examenul din cinema

Eroii din American Pie s-au intors! Nu, nu s-a facut un remake la celebrul hit pe baza de hormoni. Scenaristii au rasturnat pur si simplu masa si au scris o comedie in care profii se comporta adolescentin.

Cameron Diaz a aparut de nicaieri in 1994 cu rolul blondei Tina Carlyle careia nici mascatul Jim Carrey nu i-a putut rezista. De atunci au trecut mai bine de 15 ani. Actrita nu s-a apropiat decat rareori de roluri in filme de referinta - Being John Malkovich (1999) si Gangs of New York (2002) sunt mai degraba exceptii intr-o filmografie bogata in titluri comerciale subtirele, dar cu toate astea si-a pastrat o cota buna, asta mai ales gratie acelui vino-ncoa pentru care Hollywood-ul a si remarcat-o.

Acum, in Bad Teacher, aveti ocazia sa remarcati cat de... neschimbata este. Acelasi zambet sagalnic, corp trasnet (se vede ca trage mult la sala – sunt cateva secvente cand remarci la propriu fibra musculara) si atitudine lipicioasa. Tocmai din cauza asta, rolul de fata rea parea sa-i fie mai putin accesibil la prima vedere. Surprinzator sau nu, Diaz se descurca bine. Semn ca rautatea face usor casa buna cu frumusetea, iar cu siguranta scena spalatului masinilor va deveni parte din multe montaje pe youtube.

Din pacate insa scenaristii i-au pus in carca un personaj asemanator unui cocktail atomic pe principiul cu cat mai mult, cu atat mai bine, care n-are nicio sansa de succes dintr-un motiv relativ simplu: nu are niciun pic de credibilitate in ochii spectatorului. Mai mult mahmura decat treaza, consumand o lista insuportabila de substante interzise, cu o filozofie educationala rezumata succint la “movies are the new books”, cruda, rautacioasa, sarcastica si mergand chiar pana la un furt minor... e destul de greu sa o iubesti. Dar eu as fi dispus sa o fac! Totusi, cand toate cele descrise mai sus se petrec la vedere, iar restul personajelor adulte nu reactioneaza... filmul aluneca intr-un American Pie rasturnat in care eroii nu mai sunt scolari, ci cadre didactice. Lucru care la prima vedere poate parea plauzibil daca stam sa ne gandim ca de la inceputurile placintei americane si pana acum au trecut un numar numai buni de ani pentru ca gasca lui Jim sa ajunga in campul muncii, de ce nu chiar in invatamant? Dar adulti comportandu-se leit unor liceeni teribilisti???... Aici e clar: lucrurile au luat-o serios pe aratura. In goana dupa un subiect proaspat de comedie, scenaristii au incurcat rau borcanele.

Tot ei, Gene Stupnitsky si  Lee Eisenberg in buletin, sunt singurii responsabili si pentru faptul ca Bad Teacher nu functioneaza ca un film. Functioneaza ca o serie de momente comice separate cu cateva personaje comune. Unele momente sunt mai reusite, altele mai putin. Sexual, vulgar, de toaleta, prafuit, resapat, fie el cum o fi, umorul e acolo. Se putea mult mai rau, vezi esecul Hall Pass. Dar de aici si pana la un film bun... e cale lunga, iar Bad Teacher  nu se leaga intr-un tot unitar si coerent, nu dezvolta nimic, iar “transformarea” din final e mai degraba rezultatul unei baghete magice decat a unei tranzitii vizibile pe ecran.

Verdict: 2/5, modeeeeeest

Pentru: pustimea care a intrat in vacanta

Daca vreti o comedie la care sa radeti cu pofta, poate mai gasiti vizionari la Bridesmaids / Domnisoare de onoare. Nu va lasati pacaliti de titlu, eu l-am vazut zilele trecute si e de fapt un Hangover la feminin. 3½/5, foarte bun.