Jupiter Ascending, un spectacol vizual, dar o poveste dezamagitoare

Jupiter Ascending se anunta un film captivant, cu un subiect neobisnuit,dar interesant. De obicei, fratilor Wachowski le ies povestile ciudate, insa in Jupiter Ascending au vrut prea multe si nu prea le-a iesit nimic.

Jupiter Ascending este un mix intre lumi fascinante, elemente interesante in poveste, dar din pacate are pare de un scenariu foarte slab si interpretari mult sub asteptari. Nici Mila Kunis, nici Channing Tatum, nu reusesc sa convinga intr-un love story fortat si plin de clisee. Cu toate astea, exista si parti bune in filmul fratilor Wachowski, care, pentru fanii inraiti ai celor doi cineasti, pot conta mai mult decat povestea slabuta scrisa chiar de ei.

Jupiter Ascending ne duce intr-un viitor futurist, in care Pamantul este doar o alta planeta detinuta de o distanie, care se lupta pentru a castiga planeta noastra. Jupiter Jones (Kunis) s-a nascut sub o stea norocoasa, la care acum doar viseaza. E convinsa ca va avea un destin spectaculos care va trece dincolo de astre, dar realitatea cruda ii aminteste mereu ca e o simpla menajera, fara pic de noroc in dragoste. Doar atunci cand Caine (Tatum), un fost militar extrem de bine antrenat, porneste in cautarea sa, Jupiter incepe sa-si dea seama ca visele ei vor deveni in curand realitate. Codul ei genetic o face urmatoarea pe lista unei mosteniri extraordinare, fapt ce ar putea altera echilibrul universului. Ea provine dintr-o familie regala (Familia Abrasax) ce detine o galaxie intreaga, toate planetele, inclusiv a noastra.

La nivel regizoral, fratii Wachowski dau lovitura inca o data, cu efecte vizuale exceptionale, o lume stelara absolut impresionanta si o aventura galactica ce te tine cu sufletul la gura. Paleta de culori, filtrele si modul in care este filmat sunt cele mai mari atuuri ale acestui film. Dar, cand vine vorba de scenariu, cei doi regizori nu prea stapanesc povestea, dialogurile dintre cei doi protagonisti sunt ridicole si absurde, iar intepretarea lor nu este credibila. Premisa, mesajul ecologic si ideile povestii din Jupiter Ascending sunt fascinante, dar din pacate, sunt ratate de scenariul care are scapari uriase si nu duce nici una dintre ideile marete la capata.

Sunt o fana inraita a celor doi cineasti, filmele lor mi se par intotdeauna inovatoare si captivante. Seria "Matrix" este una dintre preferatele mele si ideile lor mi se par fabuloase, in special in peisajul science-fiction, dar, pe cat de mult mi-am dorit sa imi placa Jupiter Ascending, filmul m-a dezamagit, tocmai pentru ca aveam asteptari prea mari.

Totusi, nu-l ocoliti daca vreti o aventura intr-un univers care iti taie respiratia, intrucat efectele speciale sunt la fel de bine realizate ca in Avatar sau seria Transformers.

Verdict: 6.5/10