Furious 7: familia Fast and Furious isi ia adio de la Paul Walker in stil grandios

Aseara am vazut Furious 7, filmul pe care fanii seriei il asteptau cu atata intensitate, mai ales ca sa-l vada pentru ultima data pe Paul Walker. Nu am fost niciodata o fana inraita a acestei serii, insa intotdeauna am admirat relatia si conexiunea dintre fani si starurile filmului. Iar aseara, chiar am simtit ca Fast and Furious este o familie, nu doar o franciza cinematografica de succes.

"You will always be with me, and you will always be my brother" (Vin Diesel, in Furious 7)

In 2001, ateriza in cinematografele The Fast and The Furious, filmul care a atras imediat fani: curse ilegale, masini superbe, actori carismatici si personaje de care te atasai imediat. In 14 ani, franciza cu Vin Diesel si Paul Walker in rolurile principale a trecut bariera ecranelor si a devenit un fenomen global, care a dus la aparitia altor multe filme inspirate de Fast and Furious. Dar mai mult de atat, actorii au reusit sa creeze o conexiune cu fanii, care au devenit din ce in ce mai multi, de la film la film.

Cand Paul Walker a murit in 2013, in urma unui accident de masina, intreaga lume a fost devastata. Avea 40 de ani, o cariera de succes, un suflet de aur si fanii il iubeau si adorau pentru tot ce facea. Implicat in actiuni caritabile, pasionat de curse si masini, Paul Walker era un om al extremelor, iar asta au iubit toti la el. Intreaga distributie si echipa a fost in doliu, Vin Diesel si acum este afectat, iar soarta filmului Furious 7 era incerta. Insa, toti cei implicati si-au unit fortele si au reusit, lasand durerea la o parte, sa faca din Fast and Furious 7 un tribut emotionant, perfect pentru ceea ce a fost si va ramane Paul Walker in amintirea tututor.

Furious 7
porneste de unde s-a incheiat al saselea fim. Dupa evenimentele din Londra, Dom Torretto si familia au gasit linistea, fiecare in felul lui. Brian este tata, are un copil si incearca sa traiasca o "viata domestica" departe de gloante, pericole si curse. Insa, acest plan este dat peste cap cand in peisaj apare Deckard Shaw (Jason Statham), fratele lui Owen Shaw, pe care l-au eliminat in filmul anterior. Acesta cauta razbunare cu orice pret, dar lucrurile se complica cand in peisaj apare si o organizatie secreta care cauta sa obtina "Ochiul Domnului", un sistem de supraveghere global.

Furious 7 leaga putin si actiunea din "Tokyo Drift", pe care fanii il considerau cel mai in afara spiritului francizei. Insa, veti descoperi o actiunea simpla, liniara, care nu o sa va dea prea multe batai de cap. Dar seria asta nu este despre capodopere scenaristice, ci despre distractie, pericol, adrenalina, masini si femei frumoase, ambalate intr-un spirit de aventura incredibil, pe care putini avem curajul sa-l aplicam si in realitate.

Furious 7, ca si precedentele, are curse de masini ametitoare, masini absolut superbe si "rele", cadre cu fete in costum de baie care iti taie respiratia, dar mai presus de toate aceste "artificii" reuneste pentru ultima data gasca completa. Si, pentru mine, desi sunt extrem de trase de par cascadoriile, sfideaza gravitatia, legile fizice si anatomice (pentru ca trupurile lor par sa fie din otel in orice cascadorie) nu vad de ce am ridica in slavi filme ca Avengers sau Iron Man 3 (unde tot incredibile sunt multe dintre faze si tot axate pe distrugeri sunt scenele de actiune) si am pune la colt seria Fast and Furious. This is pure entertainment!

Chiar daca franciza va continua (si, cel putin financiar, exista un motiv urias sa faca asta) acesta este ultimul film in care fanii il vor vedea pe Paul Walker, cel de care s-au atasat atatea milioane de fani. De acum, nimic nu va mai fi la fel, iar un gust amarui al tristetii va plana mereu de acum incolo asupra francizei. Chiar si in timpul filmului, unele scene, unele replici mi se pareau macabre tinand cont de context...

Am fost curioasa sa vad cum va fi dusa povestea la final, tinand cont ca Walker nu terminase toate scenele, au apelat la fratii lui si chiar l-au recreat in anumite scene cu ajutorul scenelor CGI (ramane sa vedeti daca va dati seama sau nu cand e). Ei bine, toti cei implicati in crearea acestui film s-au intrecut pe ei insisi si au reusit sa faca o treaba excelenta. Finalul filmului este omagiul emotionant adus lui Paul Walker si credeti-ma, ca nici macar cei mai carcotasi nu pot ramane indiferenti la momentul emotionant. Am vazut multe fete in sala plangand la final, poate erau fane infocate. Dar recunosc ca am simtit emotia si am avut un nod in gat cand am vazut la final, cum un om atat de iubit si minunat, cu toata viata inainte, a disparut dintre noi. Atunci am simtit ca Fast and Furious este mai mult decat un film si in urma lui va ramane mereu o mostenire ce va lega milioane de fani.

Furious 7
nu este un film de Oscar, dar va ramane mereu in inimile fanilor pentru insemnatatea emotionala pe care o are si pentru ca e ultima cursa in care mai pot fi alaturi de Paul Walker.

"Ride or die..."