Fast and Furious 6: adrenalina si cascadorii in viteza a 6-a

Fast and Furious 6 a ajuns la al saselea film. Dupa ce producatorii au fost la un pas sa ingroape franciza dupa lansarea celui de-al treilea film si intentionau sa lanseze direct pe DVD urmatoarele parti, iata ca seria cu Vin Diesel continua si acum sa fie un jucator important pentru studiourile americane. Al sasele film este cel mai ostentativ: totul e mai mare, mai exploziv, mai stralucitor si mai exagerat. Dar nu stiu cum si ce se intampla la nivel subliminal, ca te distrezi asa de bine ca ai mai vrea o portie.

Nu sunt o fana a acestei serii, nu m-am dat in vant dupa cursele de masini, desi recunosc ca sunt spectaculoase si trezesc ceva in tine. La fel, nu sunt nici o fana a celor doi "grei": Vin Diesel si Dwayne Johnson, dar nu stiu cum reusesc baietii astia doi ca de data asta chiar au fost simpatici.

The Fast and the Furious 6 ii reuneste pe Vin Diesel, Paul Walker si Dwayne Johnson, alaturi de Tyresse Gibson, Ludacris, Michelle Rodriguez, Gina Carano. De cand Dom (Vin Diesel) si Brian (Paul Walker) au dat lovitura de la Rio impotriva imperiului condus de un escroc de talie internationala, aducand in seiful echipei 100 de milioane de dolari, eroii nostri s-au preumblat pe tot globul. Dar, pentru ca nu se pot intoarce acasa ca sa traiasca linistiti din acei bani, sunt acum nemultumiti si simt ca le lispeste ceva.

Hobbs (Dwayne Johnson) a pus ochii pe o grupare formata din soferi ucigasi-mercenari care raspandesc teroarea prin 12 orase ale lumii, condusa de un geniu diabolic, Owen Shaw (Luke Evans), a carui mana dreapta este nimeni alta decat cea care a fost iubirea lui Dom, si pe care acum o crede moarta – Letty  (Michelle Rodriguez).

Singura modalitate ca sa-i opreasca e sa fie mai tari decat ei, asa ca Hobbs ii cere lui Dom sa-si stranga echipa la Londra. Plata? Sa fie iertati, ca sa poata sa se intoarca si ei linistiti acasa ca sa se reuneasca cu familiile lor.

Iar de aici, filmul se transforma intr-o cursa infernala, cu cascadorii spectaculoase, dar incredibile. Mult prea exagerat, mult prea zgomotos, uneori, filmul pare ca si-a pierdut din farmecul primelor filme, in care cursele de masini si pasiunea pentru bolizi erau in centrul atentiei. Faptul ca au mutat actiunea la o scara globala nu este tocmai un atuu.

Nu stiu ce a mancat Dwayne Johnson cand era mic, dar muschii lui in curand nu vor mai incapea nici pe ecranul IMAX:). Replicile dintre el si Gina Carano, devenita celebra dupa ce Sodebergh a adus-o din ringul de lupta in filmul de actiun Haywire, sunt abolsut delicioase. La fel sunt dialogurile dintre Tyresse Gibson si Ludacris, care efectiv zici ca sunt intr-un stand-up.

Umorul si carisma ii salveaza mult de tot, pentru ca filmul, luat la rece, are prea mult faze incredibile, care s-ar putea sa ii faca pe unii dintre fani sa se simta dezamagiti. O aparitie interesanta insa este cea  a lui Luke Evans, (Zeus din Immortals), care face un erou negativ captivant si bine jucat.  Pentru cei care abia asteapta sa vada femei in actiune, Gina Carano si Michelle Rodriguez demonstreaza cat de dure sunt intr-o scena de bataie care iti taie respiratia.

Fast and Furious 6
pare ca le-a picat cu tron si marilor critici, care, in cursa pentru viteza, au aruncat cu notele mari in dreapta si stanga, incat ai impresia ca al saselea film este o capodopera. Nu, nu este, dar e un film perfect pentru deconectare, pentru distractie. E o placere vinovata, de la care iesi dornic sa faci o tura in viteza.

Fara sa fie genial sau sclipitor, Fast and Furious 6 are masini bestiale, cateva scene de actiune bine gandite si cascadorii ultra-spectaculoase, asa ca fanii vor fi in mare, multumiti. Atentie, nu parasiti sala imediat, pentru ca exista o scena credits speciala, care va va dezvalui marea surpriza pentru viitoare filme.

Verdict: 7.5